نکاتی در مورد شستن لباس با آب سرد در ماشین لباسشویی

در اینجا نکات و ریزه کاری های شستن لباس های کثیف را با آب سرد به شما می گوییم

آیا شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که فکر می کنید لباسهای کثیف فقط با آب گرم و آب جوش تمیز می شوند؟ اشتباه می کنید!این خرافه ها از بین رفته . پیشرفت تکنولوژی و مواد شوینده ی ماشین لباسشویی ها باعث شده که آب سرد به خوبی برای تمیز کردن لباس ها جواب بدهد. این نوع شستوشو برای لباس ها بهتر است.

در اینجا به شما می گوییم چگونه با استفاده از آب سرد می توانید لباس های تمیز تری داشته باشید

شوینده های جدید آنزیم هایی دارد که در دمای 60 درجه کار می کند . اگر آب شست و شو خیلی گرم باشد مثلا بیش از 75 درجه باشد ، آن مواد شوینده کارایی اش را از دست می دهد.بیشتر شوینده های جدید در آبسرد به خوبی کار می کنند ، ولی برخی از مواد شوینده هستند که مخصوص آب سرد ساخته شده اند.برخی از مدل های جدید ماشین لباسشویی به صورت اتوماتیک آب گرم تری را به مواد شوینده اضافه می کنند تا بهتر حل گردند

ماشین لباسشویی

چطور لکه ها و بوی بد را از بین ببریم

آب سرد برای لباس هایی که پارچه های ظریف دارند یا لباس های تیره و روشن که لکه خون روی آن افتاده بهتر عمل می کند.برای از بین بردن لکه های پروتئینی همواره از آب سرد استفاده نمایید ، مثل لکه خون و عرق .آب گرم باعث می شود این لکه ها به خورد لباس برود وپارچه آب برود یا چروک بشود.برای از بین بردن لکه عرق از روی لباس و پارچه های مصنوعی چه باید کرد؟ باید از چرخه پیش شست و شو و آبکشی استفاده نمایید(PRE WASH)

شست و شوی 20 دقیقه ای با آب سرد کاملا بو را از بین می برد.برای لباس هایی که به شدت کثیف هستند ابتدا آن ها را روی برنامه شست و شو آبکشی با آب سرد (PRE WASH) بشویید سپس آنها را در دمای 130 درجه یا بالاتر بشویید و بعد با آب سرد آبکشی نمایید . اینطوری هم چروک نمی افتد و هم لکه ها بهتر از بین می روند

شستوشو با آب سرد = صرفه جویی در مصرف انرژی

حدود 90درصد انرژی مصرفی درهنگام شستوشوی لباسها به خاطر گرم کردن آب است ،پس اگر با آب سرد بشویید در مصرف انرژی حسابی صرفه جویی کرده اید .

فقط زمانی از آب گرم استفاده کنید که مثلا یکی در خانه مریض است و بیماری اش واگیردار است . دراین موارد از چرخه شستوشو ضدعفونی کننده استفاده کنید که دمای آب آنقدر بالاست که تمامی میکروب ها را از بین می برد.

دیگر این تصور غلط که آب سرد نمی تواند لباسها را تمیز کند از ذهنتان دور بریزید.

شما عزیزان می توانید جهت تعمیرات انواع برند ماشین لباسشویی از جمله تعمیرات ماشین لباسشویی کندی خود با تعمیرگاه کندی تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات کندی تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://www.searshomeservices.com/blog/washing-clothes-in-cold-water-tips

Rate this post